Wednesday 27 July 2011

Abah dan rokoknya ;)

Balik dari kelantan abah batuk teruk , siap demam bagai semua. Dia kata sakit2 badan sebab bawak estima tu. hehehehe, kesian kat abah . so hari selasa dengan rabu abah dah mc . tak larat nak pergi kerja katanya .


Hari ni pun dia tak pergi kerja . aku bawak pegi klinik tadi . jumpa lah Dr. Sabri kesayangan .


Abah: Saya dah dtg smlm, tapi mcm takde perubahan aje . batuk teruk
Dr.Sabri: Bukak mulut, kate  'aaaa', pusing belakang . ade lelah ke ? macam bunyi2 sikit . 
Abah: Ade doc, tp dah kurang . nak kata isap rokok saya dah berapa hari tak isap rokok ni. Tapi saya ada makan buah mata kucing.
Dr.Sabri: Eh tak boleh lah macam tu , berhenti hisap rokok tu yang jadi sakit2 tu . takpe sy bg mc 2 hari lagi rehat .



Lepas jumpa dokter, aku singgah petronas. Abah turun beli paper. pastu dia masuk kereta, aku nampak kotak rokok.

Abah: Tadi dokter kata suruh isap rokok kan, so abah kena beli lah rokoknya

aku? senyum ajelah , macam2 lah abah aku nih . haih .