Monday 9 February 2009

perlukah die berkata sebegitu?

aku hanye nak berkongsi cerita dengan korang semua..
pada hari yang sepatutnya aku bersedih tetapi ade sesuatu yang membuatkan aku dan family aku tergelak seketika..

seperti yang korang semua tahu..
hari khamis ari tu..BAK meninggalkan kami semua..
so aku menjalankan tanggungjawab aku sebagai sedara kepada amey untuk bgtaw kat sape2 yang mengenali arwah bak..

tetibe aku teringat one of my old friend..and he also ex-amey..
his name is en.mamat bangge ade tunang..

so aku pown usehe carik num fon die..sebab die agak rapat ngan family amey mase die couple ngan amey...thats why lah aku teringat kat die and nak bgtaw kat die..

aku mintak num fon die kat kawan aku atien..
aku pown call la die..

time tuh dalam pukul 9.00 a.m

perbualan aku and
mamat tu.

aku:hello
mamat bangge ade tunang...
mamat tu:ha. ni..
mamat bangge ade tunang.
aku:aku nih wanie..
mamat tu:owh wanie..
(aku bertanye..sile perhatikan soalan aku kpd
mamat tu. yer...)

aku:ko kat mane nih..ko ade dekat bangi ker?
mamat tu:AKU DENGAN TUNANG AKU, tengah beli barang tunang..
aku:owh yeker?ak x kesahlah ko nak tunang ke ape whateverlah..aku tanye je ko kat mne..
aku juz nak bgtaw..BAK dah meninggal pagi tadi..
mamat tu:owh yeke..takziah2..
aku:kalu ko ade mase dtg laa..aku juz nak inform kat ko je..
mamat tu:insyallah..
aku:k bye...


apekah yang lawak sampai kiterang satu famliy gelak2
1.aku tanye "die kat mane"..die leh jawab "aku dengan tunang aku"..bodoh ke ape..x paham soalan agak nyer..
2.pukul 9 pagi pegi beli barang tunang...kedai mane yang bukak?hahahahah..


nampak sangat die nak tunjuk yang die ade TUNANG..cam die sorang jerk ade tunang..
ade jugak orang camtu eekk...huhuhu..
x leh belah laaa...
hahahhaha...

p/s:aku nak kongsi jer..kalu terbace sori sebab terkutuk..hehehe..
:name mamat itu dirahsiakan..demi menjaga hati dan maruah nyer..hahahah

No comments: