Monday 6 June 2011

X-Men First Class awesome bebeh !

Akhirnya berjaya booking movie dekat alamanda semalam ** clap,clap. Sebab dua tiga minggu yang lepas memang susah sangat nak book alamanda ni , ramai sangat orang lahh .

So, aku pergi menonton cerita, X-Men First Class, hoyeehh . mula2 tdengar kat radio pasal X-Men First Class ni ingat dia movie ni hanya keluar kat Gold Class aje . Hihihi, rupanya aku salah . Hahahahah ;)



Aku memang suka cerita-cerita X-men ni , Semua X-Men aku tengok , cuma yang wolverine aje aku tak tengok .
Meh nak cerita2 sikit pasal movie ni , Pendapat aku X-men Kali ni memang terbaik kalau nak bandingkan dengan X-men2 yang lain. Aku tak reti nak review,tapi nak review jugaakkk .

Dari cerita ni , kita dapat tahu macam macamana Charles Xavier/Professor X boleh berkenal dengan Raven/Mystique dan Magneto/Erik Lahnsherr yang sebenarnya best friend sebelum jadi musuh . Misi erik adalah untuk bunuh Sebatian Shaw yang bunuh parent erik . Lepastu diorang kumpul2 mutan2 yang ada kat dunia untuk jadi satu kumpulan . Oh dalam cerita kita kan tahu kenapa diorang jadi musuh dan macam mana Prof.X boleh duduk atas kerusi roda .

- Agak kelakar bila erik & charles dlm proses nak cari mutan2 diorang ni .
- Masa diorang nak invite Wolverine mmg kelakar kan .
- Erik tu sebenarnya baik dang agak nakal okayh .
-Masa diorang training pon best .
- Time magneto angkat kapal selam sampai ke darat tu mmg power gile.
-Time magneto, masukan duit syiling dalam kepala sebastian shawn memang scary .
-Ohh aku suka kuasa alex dan juga banshee tu , uhuuu . 
-Mutan yang nama azazel pon hebat walaupun dia jahat
-Masa magneto nak hantar balik peluru tu, macam kelakar pun ade . Hahaha ;)

Ape2 pun Charles Xavier handsome okay . hihihi . Pergilah tengok , memang best tak rugi 2 jam dam cinema tu .

2 comments:

m i n e r a l . . . said...

azazel tu dlm xmen siri lain dia dh taubat jadi baik.... :)

WaneyCardoza said...

niceee . hahahaha