Monday 26 January 2009

trip to melaka

hari ahad and isnin..
aku dengan family aku..
pergi bercuti2...kat melaka bandaraya bersejarah..
so kiterang gerak dari umah dalam tengahari ari ahad..
sampai sane dah pukul 2..
pegi kat tanjung bidara dulu..
ingat nk usha2 hotel kat tanjung bidara..sebab dekat dengan pantai..
tapi aku cm tak suke jer..
usha2 semua penuh..
hahahah..
seronok aku..
adik ain je la yang x suke..
sebab die sebok nak mandi pantai..
so bertolak la kiterang ke bandar melaka...
aku call hotel quensspark die kate penuh..
memang jammed giler kat melaka nih..
penuh dengan keta org singapore jerk...
pi mahkota hotel pown full house,seri costa hotel,holiday inn semua full house..
las2 ade satu hotel baru bukak..
ape name tah 906 hotel..
wahatever..
abah kate x kesah lah..
nak wat tido satu malam jer..
so kiterang check in hotel tu..
lepas maghrib kuar.
biase lah kalu pi melaka tak makan ikan bakar x sah..
huhuhu...
nak makan ikan bakar kat tempat biase restoren alaa kassim kat alai..
tapi bile call..die kate penuh..
pas2 hujan pulak..
so abah and mama aku amik keputusan nak gi makan kat
medan ikan bakar terapung umbai..
errmm..
masuk kat situ pown penuh jugak..
penuh ngan orang2 singapore jer..
huhuhu..
nasib baik ade tempat kosong..
kalu xde..
x taw la aku..
hehhehe..
esok pagi nyer..
lepas sarapan..
kiterang jenjalan kat bandar melaka..
aku naik menara taming sari...
huuu..
best..tinggi..
lepas menara taming sari..
pi eye on malaysia..
xde la bes cm menara taming sari..
boring jer..hahahaha..
pastu kiterang bergerak pegi..
afamosa resort..
huuu..
tapi kiterang masuk animal world safari jer..
cow boy town ngan water world x masuk..
tapi bes jugak animal world..
masuk2 jer leh pegang harimau ngan singa..
best ken..
aku nak amik gambar..
tapi x leh..
amik gambar dengan kamera diorang jer..
dah la mahal rm21...
huhuh..
tapi x pe..
yang penting..
dah leh pegang harimau ngan singa..
huhuhuh..
pas2 pusing dalam animal world..
naik truck die tuh..
mmg betol2 adventure...
mavam dalam safari jer..
hahahah...
best laahhh..
abis pusing2 ngan truck die tuh..
jenjalan dalam safari tuh..
bes jugak lah...
x macam kat zoo melaka...
diorang simpan jer dalam kandang..
kat sini..diorang biarkan terbukak..so visitor leh pengang..
best2
lepas tu..negok elephant show..
cumil2..
menari.lukis,naik basikal,main bola,urut orang..
cumil sangat..
lepas elephant show..kiterang balik..
best nyer animal world safari..
nanti nak gi lagi..

best sangat..










1 comment:

chuk said...

tiru r tu..
ak tulis trip 2 bagan..
ko pun tulis trip 2 melaka..
haha..
tiru yeh..